Το Facebook Marketplace αποκτά έξυπνη αναβάθμιση

Το Facebook Marketplace αποκτά έξυπνη αναβάθμιση

SHARE IT

14 Νοεμβρίου 2025


Η Meta προχωρά σε μία από τις μεγαλύτερες ανανεώσεις που έχει δει ποτέ το Facebook Marketplace, ενισχύοντας τον κοινωνικό χαρακτήρα των αγορών και ενσωματώνοντας νέα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που στοχεύουν στην απλοποίηση της συνολικής εμπειρίας. Η εταιρεία δηλώνει ότι ο ανασχεδιασμός κάνει το Marketplace πιο διαδραστικό, πιο εύχρηστο και πολύ πιο κοντά στον τρόπο που οι άνθρωποι ψωνίζουν σήμερα στο διαδίκτυο.

Στο επίκεντρο της ενημέρωσης βρίσκεται η αντίληψη ότι το shopping είναι μια κοινωνική δραστηριότητα. Η Meta εισάγει τα Collections, μια λειτουργία που επιτρέπει στους χρήστες να συγκεντρώνουν αγγελίες του Marketplace σε καλοσχεδιασμένες ομάδες. Αυτό μπορεί να σημαίνει αποθήκευση πιθανών ενοικιαζόμενων κατοικιών, δημιουργία μιας λίστας με vintage μπουφάν ή συλλογή ιδεών διακόσμησης για ένα νέο σπίτι. Το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό είναι ότι οι χρήστες μπορούν να προσκαλούν φίλους για να δουν —και να συνεισφέρουν— σε αυτές τις συλλογές. Οι ομάδες μπορούν να είναι ιδιωτικές ή δημόσιες και να κοινοποιούνται στο Feed, στο Messenger ή στο WhatsApp. Έτσι επιχειρείται να αναπαραχθεί η εμπειρία του «ψωνίζουμε μαζί», ακόμη κι όταν δεν βρίσκεστε στον ίδιο χώρο.

Η Meta δοκιμάζει επίσης ένα εργαλείο που προχωρά ένα βήμα παραπέρα: το collaborative buying. Αντί να ανταλλάσσετε screenshots και συνδέσμους, μπορείτε πλέον να προσθέσετε έναν φίλο απευθείας στη συνομιλία σας με έναν πωλητή. Είτε αγοράζετε κάτι μαζί, είτε χρειάζεστε υποστήριξη στη διαπραγμάτευση, είτε απλώς θέλετε μια δεύτερη γνώμη, η νέα διαδικασία μειώνει την ακαταστασία και την ταλαιπωρία της επικοινωνίας.

Μια ακόμη αλλαγή φέρνει reactions και σχόλια απευθείας στις αγγελίες. Μέχρι σήμερα, οι αλληλεπιδράσεις στο Marketplace περιορίζονταν κυρίως σε ιδιωτικά μηνύματα. Με τις νέες αντιδράσεις και τα σχόλια, η Meta θέλει να δώσει έναν πιο κοινοτικό χαρακτήρα, επιτρέποντας στους χρήστες να αξιολογούν δημόσια την ποιότητα μιας αγγελίας πριν καν ξεκινήσουν συνομιλία με τον πωλητή. Όπως πάντα, αυτές οι αλληλεπιδράσεις βοηθούν στον σχηματισμό του αλγόριθμου και στο τι εμφανίζεται στη ροή κάθε χρήστη.

Για να κάνει την ίδια την αγορά πιο ξεκάθαρη, η Meta βελτιώνει τη διαδικασία checkout για προϊόντα που αποστέλλονται. Πριν ολοκληρώσει κάποιος την πληρωμή, θα εμφανίζεται πλέον το πλήρες τελικό κόστος —συμπεριλαμβανομένων μεταφορικών και φόρων. Επιπλέον, το σύστημα αποστέλλει πιο κατανοητές ειδοποιήσεις σχετικά με την πορεία της παραγγελίας, κάτι που οι συχνοί χρήστες του Marketplace ζητούσαν εδώ και καιρό. Η εμπειρία γίνεται έτσι πιο κοντά σε ένα σύγχρονο e-shop, χωρίς να χάνει τον ανεπίσημο χαρακτήρα της πλατφόρμας.

Ωστόσο, οι μεγαλύτερες αλλαγές ενδέχεται να κρύβονται πίσω από την κουρτίνα, χάρη στη Meta AI. Όταν ανοίγετε μια συνομιλία με πωλητή, εμφανίζεται ένα νέο κουμπί “Suggested questions to ask”. Πατώντας το, η τεχνητή νοημοσύνη εξετάζει τις λεπτομέρειες της αγγελίας —και τυχόν προηγούμενα μηνύματα— και προτείνει ερωτήσεις που ίσως δεν θα σκεφτόσασταν. Από κρυφές φθορές έως όρους αποστολής ή λεπτομέρειες εγγύησης, η λειτουργία έχει σκοπό να βοηθήσει τον αγοραστή να πάρει μια πιο εμπεριστατωμένη απόφαση.

Η Meta δοκιμάζει επίσης ένα εξειδικευμένο AI εργαλείο για μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες αναζήτησης: τα αυτοκίνητα. Το σύστημα συγκεντρώνει κρίσιμες πληροφορίες όπως τεχνικά χαρακτηριστικά κινητήρα, βαθμολογίες ασφαλείας, χωρητικότητα αποσκευών, διάταξη καθισμάτων, τύπο μετάδοσης, τάσεις τιμών και αποσπάσματα από κριτικές. Για όσους έχουν χάσει ώρες ψάχνοντας σε δεκάδες ιστότοπους πριν αγοράσουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, η ενσωμάτωση αυτών των δεδομένων μέσα στο Marketplace μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα χρήσιμη.

Η Meta δεν παραβλέπει τον κόσμο της μόδας, μια από τις πιο ενεργές κοινότητες της πλατφόρμας. Με τα vintage και τα second-hand ρούχα να βρίσκονται ακριβώς πίσω από τη διακόσμηση σπιτιού σε δημοτικότητα, η εταιρεία ενισχύει την ποικιλία της φέρνοντας αγγελίες από συνεργαζόμενες πλατφόρμες όπως οι eBay και Poshmark. Αυτές εμφανίζονται δίπλα στις συνηθισμένες αγγελίες του Marketplace, έχοντας όμως ένα ξεχωριστό εικονίδιο που δείχνει την προέλευσή τους.

Δες τα όλα