ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
SHARE IT
Μετά από τρία χρόνια σιωπής και αβεβαιότητας, το «διαζύγιο» που συγκλόνισε τη βιομηχανία του gaming φαίνεται πως οδηγεί σε μια νέα, απροσδόκητη εποχή. Η FIFA, η παγκόσμια ποδοσφαιρική ομοσπονδία, ανακοίνωσε και επίσημα την επιστροφή της στον ψηφιακό αγωνιστικό χώρο, όχι όμως με τον τρόπο που οι περισσότεροι gamers περίμεναν. Ξεχάστε τις κονσόλες και τους παραδοσιακούς publishers. Ο νέος συμπαίκτης της FIFA είναι η Netflix.
Η είδηση έρχεται να καλύψει το κενό που άφησε η ιστορική ρήξη με την Electronic Arts (EA) το 2022, η οποία έβαλε τέλος σε μια συνεργασία 30 ετών και οδήγησε στη μετονομασία του θρυλικού τίτλου σε EA Sports FC. Τώρα, με το βλέμμα στραμμένο στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 2026, η FIFA επιχειρεί το δικό της comeback, επιλέγοντας μια διαφορετική στρατηγική που στοχεύει στη μαζικότητα και όχι απαραίτητα στην απόλυτη προσομοίωση που προσφέρουν οι ανταγωνιστές της.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, ο νέος τίτλος αναμένεται να κυκλοφορήσει το καλοκαίρι του 2026, ακριβώς πάνω στην κορύφωση του ποδοσφαιρικού πυρετού για το Μουντιάλ που θα διεξαχθεί σε ΗΠΑ, Καναδά και Μεξικό.
Το παιχνίδι δεν θα αναπτυχθεί από κάποιο στούντιο-κολοσσό της βιομηχανίας (όπως φημολογούνταν για την 2K Games), αλλά από την Delphi Interactive. Πρόκειται για μια κίνηση που δείχνει την πρόθεση της ομοσπονδίας να απομακρυνθεί από το μοντέλο των "hardcore" εξομοιωτών και να στραφεί σε κάτι πιο προσιτό (casual).
Το βασικό χαρακτηριστικό του νέου τίτλου είναι η προσβασιμότητα. Θα είναι διαθέσιμος αποκλειστικά για τους συνδρομητές του Netflix, χωρίς επιπλέον χρέωση και χωρίς διαφημίσεις. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ο τρόπος χειρισμού: οι παίκτες θα μπορούν να παίζουν στην τηλεόρασή τους μέσω της εφαρμογής του Netflix, χρησιμοποιώντας το κινητό τους τηλέφωνο ως χειριστήριο (controller).
Ο πρόεδρος της FIFA, Τζιάνι Ινφαντίνο, δήλωσε με ενθουσιασμό πως αυτή η συνεργασία «θα επαναπροσδιορίσει την έννοια των παιχνιδιών προσομοίωσης», τονίζοντας ότι στόχος είναι να φτάσει το παιχνίδι σε δισεκατομμύρια φιλάθλους. Από την πλευρά της Netflix, ο Alain Tascan, πρόεδρος του τμήματος Games, μίλησε για την επιστροφή του ποδοσφαίρου στις ρίζες του, με έναν τίτλο που θα είναι «εύκολο να τον μάθεις, αλλά συναρπαστικό να τον κατακτήσεις».
Ωστόσο, η ανακοίνωση δημιουργεί εύλογα ερωτήματα στην κοινότητα των gamers. Μετά τη διάσπαση με την EA, η υπόσχεση της FIFA ήταν πως θα δημιουργούσε «το καλύτερο ποδοσφαιρικό παιχνίδι στον κόσμο». Η επιλογή ενός mobile-first τίτλου μέσω streaming υπηρεσίας, αντί για έναν AAA τίτλο για PlayStation 5, Xbox ή PC, ίσως απογοητεύσει τη μερίδα του κοινού που περίμενε έναν άμεσο ανταγωνιστή του EA Sports FC 25 ή του eFootball της Konami.
Η πραγματικότητα είναι πως η EA Sports έχει εδραιώσει την κυριαρχία της. Το EA Sports FC συνεχίζει να σπάει τα ταμεία, διατηρώντας τα δικαιώματα των περισσότερων συλλόγων και πρωταθλημάτων, καθώς και το δημοφιλές mode "Ultimate Team".
Η στρατηγική της FIFA με τη Netflix δείχνει πως δεν προσπαθεί να χτυπήσει την EA στο δικό της γήπεδο (των γραφικών υπερ-υψηλής ανάλυσης και της βαριάς προσομοίωσης), αλλά να εκμεταλλευτεί τη γιγαντιαία βάση συνδρομητών της πλατφόρμας streaming. Είναι μια κίνηση «πλαγιοκόπησης»: αντί να πείσουν τον gamer να αγοράσει ένα παιχνίδι 70 ευρώ, του προσφέρουν μια ποδοσφαιρική εμπειρία εκεί που ήδη βρίσκεται για να δει ταινίες και σειρές.
Το στοίχημα είναι μεγάλο. Το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2026 θα είναι το μεγαλύτερο πολιτιστικό και αθλητικό γεγονός της χρονιάς. Αν η Delphi Interactive καταφέρει να παραδώσει ένα εθιστικό, διασκεδαστικό gameplay που θα συνδέει την τηλεοπτική εμπειρία του Μουντιάλ με το παιχνίδι στο σαλόνι, τότε η FIFA μπορεί να κερδίσει το κοινό των casual fans.
Αν, όμως, το αποτέλεσμα θυμίζει ένα πρόχειρο mobile game που απλά προβάλλεται στην τηλεόραση, τότε η επιστροφή του ονόματος "FIFA" στα video games ίσως να μην έχει την αίγλη που οραματίζονται στη Ζυρίχη. Το μόνο σίγουρο είναι πως το καλοκαίρι του 2026, οι οθόνες μας θα πάρουν φωτιά – είτε για τα γκολ στα γήπεδα της Αμερικής, είτε για τα virtual ματς στο Netflix.
MORE NEWS FOR YOU