Jedi Blue: Η παράνομη συμφωνία μεταξύ Google και Facebook για τις διαφημίσεις

Jedi Blue: Η παράνομη συμφωνία μεταξύ Google και Facebook για τις διαφημίσεις

SHARE IT

17 Ιανουαρίου 2022

Οι CEOS των δημοφιλών τεχνολογικών εταιρειών Facebook και Google, Mark Zuckerberg και Sundar Pichai αντίστοιχα, συνυπέγραψαν μια παράνομη και μυστική συμφωνία το 2008 για να διατηρήσουν την κυριαρχία τους στον διαφημιστικό κλάδο.

Όπως υποδεικνύουν δικαστικά έγγραφα που κατατέθηκαν από εισαγγελείς του Texas κατά της Google το 2020, η ονομασία έφερε το κωδικό όνομα Jedi Blue και ουσιαστικά ευνοούσε τη διαφήμιση για την Facebook στην Google – συγκριτικά με τις υπόλοιπες εταιρείες.

Έτσι, η Facebook εφόσον απολάμβανε την προνομιακή θέση της στην Google, διέκοψε τα σχέδια που είχε για να εφαρμόσει έναν νέο τρόπο online διαφήμισης – γεγονός που έφερνε πολλές αναταράξεις στην επικυριαρχία της Google. Αντ’ αυτού η Facebook στήριξε την πλατφόρμα της Google Open Bidding δύο χρόνια αργότερα.

Επί της ουσίας, η Facebook είχε προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού, καθώς είχε στη διάθεση της μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από την Google για να κάνει καλύτερες προσφορές για να κερδίσει διαφημίσεις ενώ συγχρόνως της επιτρεπόταν να συνάψει άμεσα συμφωνίες με τους ιστοτόπους που φιλοξενούσαν τις διαφημίσεις.

Ο εκπρόσωπος της Google Peter Schottenfels ανέφερε τα εξής:

Υπογράφουμε εκατοντάδες συμφωνίες κάθε χρόνο και η συγκεκριμένα συμφωνία δεν ήταν ποτέ μυστική, καθώς δημοσιοποιήθηκε. Απλώς δίνει τη δυνατότητα στο FAN (Facebook Audience Network) και στους διαφημιστές που εκπροσωπεί να συμμετέχουν στην πλατφόρμα Open Bidding, όπως κάνουν περισσότεροι από 25 άλλοι συνεργάτες μας.

Παράλληλα, ο εκπρόσωπος της Meta, Stephen Peters σημείωσε: 

Η μη αποκλειστική συμφωνία υποβολής προσφορών της Meta με την Google και οι αντίστοιχες παρόμοιες συμφωνίες που έχουμε με άλλες bidding πλατφόρμες, συνέβαλαν στην αύξηση του ανταγωνισμού για τοποθετήσεις διαφημίσεων. Αυτές οι επιχειρηματικές σχέσεις δίνουν τη δυνατότητα στη Meta να προσφέρει μεγαλύτερη αξία στους διαφημιστές, ενώ αποζημιώνει αρκετά τους εκδότες, με αποτέλεσμα καλύτερα αποτελέσματα για όλους.
Δες τα όλα