Η Google αποφασίζει να μην καταργήσει τελικά τα third-party cookies

Η Google αποφασίζει να μην καταργήσει τελικά τα third-party cookies

SHARE IT

23 Ιουλίου 2024

Η στοχευμένη διαφήμιση στο σύγχρονο διαδίκτυο είναι εφικτή χάρη στα cookies τρίτων. Οι διαφημιστές μπορούν να παρακολουθούν τις διαδικτυακές σας δραστηριότητες σε όλους τους ιστότοπους και να συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τα ενδιαφέροντά σας, διατηρώντας παράλληλα τη μοναδική σας ταυτότητα, εφόσον τους υποστηρίζετε. Είναι λογικό να βρίσκονται εδώ και καιρό στο επίκεντρο των υποστηρικτών της ιδιωτικής ζωής, δεδομένης της επιρροής τους και του βαθμού γνώσης που μπορούν να παρέχουν για την ανθρώπινη δραστηριότητα. Η Google ανακοίνωσε το 2020 ότι σκόπευε να αλλάξει εντελώς τις πολιτικές απορρήτου των χρηστών του Chrome και να καταργήσει σταδιακά τα cookies τρίτων μερών όπως τα γνωρίζουμε σήμερα. Έκτοτε, το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα της Google για την αλλαγή αυτή υποχωρεί όλο και περισσότερο πίσω από το χρονοδιάγραμμα. Σήμερα, η εταιρεία παραιτείται επίσημα και αναγνωρίζει ότι τα cookies τρίτων κατασκευαστών θα υπάρχουν πάντα.

Ο αντιπρόεδρος Anthony Chavez δηλώνει: «Προτείνουμε μια επικαιροποιημένη προσέγγιση που αναβαθμίζει την επιλογή του χρήστη», σε μια ενημερωμένη ανάρτηση στο blog για το Privacy Sandbox της Google. Αντί να διακόψουμε τα cookies τρίτων, θα ξεκινήσουμε μια νέα εμπειρία Chrome που θα επιτρέπει στους χρήστες να λαμβάνουν μια ενημερωμένη απόφαση που θα ισχύει για όλη την online περιήγησή τους και θα μπορούν πάντα να αλλάζουν αυτή την απόφαση.

Η Google δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ να απαγορεύσει απλώς τη διαδικτυακή διαφήμιση (πώς αλλιώς θα έβγαζε δισεκατομμύρια δολάρια;). Αντίθετα, η εταιρεία ενδιαφερόταν περισσότερο για την επίτευξη ενός συμβιβασμού που θα προστάτευε την ιδιωτικότητα των τελικών χρηστών, ενώ παράλληλα θα παρείχε στους διαφημιστές τα μέσα για την αποτελεσματική στόχευση των διαφημίσεών τους. Έχουμε δει αρκετές ενδιαφέρουσες προσπάθειες στα χρόνια που πέρασαν από την έναρξη αυτού του έργου να εξελιχθούν τα cookies σε μια μορφή ενισχυμένης ιδιωτικότητας, όπως η γρήγορη εγκατάλειψη από την Google του συστήματος παρακολούθησης Federated Learning of Cohorts (FLoC). Επιπλέον, η Google διεξήγαγε νωρίτερα φέτος ένα πείραμα που φαίνεται να είναι η μεγαλύτερη προσπάθεια που έχει κάνει μέχρι σήμερα για τον αποκλεισμό των cookies τρίτων κατασκευαστών από προεπιλογή. Ωστόσο, δεδομένων των αποτελεσμάτων που μαθαίνουμε σήμερα, είναι απίθανο να πήγε καλά η εξέταση.

Αν όχι η γενική κατάργηση των cookies τρίτων κατασκευαστών, τι θα ακολουθήσει; Αν και η Google δεν λέει πολλά αυτή τη στιγμή, αυτή η πρωτοβουλία «ενημερωμένης επιλογής» μπορεί να αφορά λεπτότερους ελέγχους σχετικά με το ποιος μπορεί να δει ποιες πληροφορίες. Η ανωνυμοποίηση της διεύθυνσης IP για την περιήγηση Incognito είναι μια επερχόμενη ενημέρωση. Για την ιστορία, μπορείτε να απενεργοποιήσετε τα cookies τρίτων αυτή τη στιγμή- ωστόσο, αυτό δεν είναι ενεργοποιημένο από προεπιλογή και μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργικότητα ορισμένων ιστότοπων.

Η Google αντιμετωπίζει αυξημένο ρυθμιστικό έλεγχο σε διεθνείς χώρες, και η Αρχή Ανταγωνισμού και Χωρών (CMA) του Ηνωμένου Βασιλείου υπήρξε κινητήρια δύναμη πίσω από την απόφαση να αφαιρέσει αυτά τα cookies. Ο Τσάβες λέει ότι η Google θα συνεχίσει να συνεργάζεται με την CMA καθώς προχωράει με αυτόν τον νέο στόχο, αλλά αναρωτιόμαστε αν οι μειωμένες προσπάθειές της θα είναι αρκετές για να ικανοποιήσουν τις αρχές.

Δες τα όλα