ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
SHARE IT
Μην αφήσετε τον μεγάλο επανασχεδιασμό του Chrome να σας αποσπάσει την προσοχή από το γεγονός ότι η νέα παρεμβατική πλατφόρμα διαφημίσεων του Chrome, που ονομάζεται "Privacy Sandbox", γίνεται επίσης ευρύτερα διαθέσιμη στον Chrome σήμερα. Αν δεν έχετε παρακολουθήσει, η λειτουργία αυτή παρακολουθεί τις διαδικτυακές σελίδες που επισκέπτεστε και δημιουργεί μια λίστα με διαφημιστικά θέματα που μοιράζεται με τις ιστοσελίδες όποτε αυτές το ζητούν, και είναι ενσωματωμένη απευθείας στο πρόγραμμα περιήγησης Chrome. Αρχικά ήταν γνωστή ως "FLoC" και στη συνέχεια ως "Topics API" και παρά τη σημαντική αντίσταση σχεδόν κάθε μη διαφημιστή στον πλανήτη, η Google ελέγχει τον Chrome και είναι μία από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες στον κόσμο, επομένως αυτό εισάγεται σιδηροδρομικά σε builds παραγωγής.
Η Google φαίνεται να γνωρίζει ότι αυτό δεν θα είναι δημοφιλές. Σε αντίθεση με το λαμπερό πρωτοσέλιδο άρθρο στο blog της Google για τον επανασχεδιασμό, η σημαντική ανακοίνωση για την έναρξη της πλατφόρμας διαφημίσεων είναι θαμμένη στον ιστότοπο privacysandbox.com. Σύμφωνα με την ανάρτηση στο blog, η πλατφόρμα διαφημίσεων έχει φτάσει σε "γενική διαθεσιμότητα", πράγμα που σημαίνει ότι είναι πλέον διαθέσιμη στην πλειονότητα των χρηστών του Chrome. Τα APIs κυκλοφόρησαν πριν από περίπου ένα μήνα και υπήρξαν εκατομμύρια σταδιακά βήματα στις εκδόσεις beta και dev, αλλά η δουλειά έχει πλέον ολοκληρωθεί.Αυτό ήταν το έναυσμα για την όλη διαδικασία: Όταν η Apple απενεργοποίησε τα cookies τρίτων στο Safari το 2020, προκάλεσε τεράστιο πλήγμα στη βασική ροή εσόδων της Google. Αν και ήταν μια νίκη για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, η Google δεν θα ακολουθήσει το παράδειγμά της μέχρι να είναι ασφαλής η διαφημιστική της δραστηριότητα. Η ομοσπονδιακή μάθηση των συνοικισμών και τώρα το API Topics αποτελούν μέρος μιας στρατηγικής για την προσφορά μιας "εναλλακτικής" πλατφόρμας παρακολούθησης, και η Google πιστεύει ότι πρέπει να υπάρχει μια εναλλακτική πλατφόρμα παρακολούθησης - δεν μπορείτε απλώς να μην κατασκοπεύεστε. Το Ίδρυμα Electronic Frontier Foundation δήλωσε το ίδιο πράγμα όταν χαρακτήρισε το FLoC της Google "τρομερή ιδέα", υποστηρίζοντας ότι "[η διαμόρφωση της Google] βασίζεται στην εσφαλμένη παραδοχή ότι πρέπει να επιλέξουμε μεταξύ της "παλιάς παρακολούθησης" και της "νέας παρακολούθησης"". Δεν πρόκειται για μια κατάσταση είτε-είτε-είτε.
Υπάρχουν επί του παρόντος κάποιοι έλεγχοι για αυτό που περιλαμβάνονται στο Chrome. Μπορείτε επίσης να πληκτρολογήσετε "chrome://settings/adPrivacy" στη γραμμή διευθύνσεων. Απλά πηγαίνετε στις Ρυθμίσεις του Chrome, στη συνέχεια στο "Απόρρητο και ασφάλεια" και στη συνέχεια στο "Απόρρητο διαφημίσεων". Από εκεί, μπορείτε να κάνετε κλικ σε κάθε μία από τις τρεις ξεχωριστές σελίδες και να καταργήσετε την επιλογή της κορυφαίας επιλογής, η οποία θα σας επιτρέψει να απενεργοποιήσετε την πλατφόρμα διαφημίσεων με μόλις έξι κλικ. Μπορείτε να ελέγξετε τη σελίδα "Θέματα διαφημίσεων", όπου η Google θα εμφανίζει τις διαφημίσεις που το Chrome πιστεύει ότι θα σας ενδιέφερε να δείτε, αν το αφήσετε ενεργοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όταν επισκέπτεστε μια σελίδα, αυτή η λίστα διαβιβάζεται στους διαφημιστές του ιστότοπου.Το δεύτερο εξάμηνο του 2024, σύμφωνα με τη Google, θα αρχίσει να απαγορεύει τα cookies τρίτων - πιθανότατα αφού διασφαλίσει ότι το "Privacy Sandbox" θα της επιτρέψει να διατηρήσει την οικονομική της βιωσιμότητα. Επιθυμούσε κανείς μια πλατφόρμα παρακολούθησης χρηστών και διαφήμισης ενσωματωμένη απευθείας στο πρόγραμμα περιήγησής του; Πιθανότατα όχι, αλλά λαμβάνοντας υπόψη ότι η Google ελέγχει τον Chrome, αυτό εξακολουθεί να μην είναι πιθανό να πείσει κανέναν να μετακινηθεί στον Firefox.
MORE NEWS FOR YOU