Η Google επιτρέπει στους χρήστες να κρύβουν τα χορηγούμενα αποτελέσματα στο Search

Η Google επιτρέπει στους χρήστες να κρύβουν τα χορηγούμενα αποτελέσματα στο Search

SHARE IT

13 Οκτωβρίου 2025

Η Google προχωρά σε μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές της στην Αναζήτηση των τελευταίων ετών, δίνοντας πλέον στους χρήστες τη δυνατότητα να αποκρύπτουν εντελώς τα χορηγούμενα αποτελέσματα. Η αναβάθμιση αυτή όχι μόνο κάνει τις διαφημίσεις πιο ξεκάθαρες, αλλά σηματοδοτεί και μια σημαντική στροφή στον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία ισορροπεί ανάμεσα στο πληρωμένο περιεχόμενο και στα οργανικά ή AI-παραγόμενα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Google, η νέα λειτουργία έχει σχεδιαστεί ώστε να προσφέρει στους χρήστες μεγαλύτερο έλεγχο σχετικά με το τι βλέπουν όταν πραγματοποιούν μια αναζήτηση. Για πρώτη φορά, οι πληρωμένες προωθήσεις θα ομαδοποιούνται κάτω από μια ενιαία, σαφώς επισημασμένη ενότητα με τίτλο “Sponsored”. Η νέα ετικέτα είναι μεγαλύτερη και πιο ευδιάκριτη από πριν, ώστε οι χρήστες να μπορούν να ξεχωρίζουν άμεσα τις διαφημίσεις από τα φυσικά αποτελέσματα.

Η νέα διάταξη στοχεύει να αντιμετωπίσει μια μακροχρόνια κριτική προς την Αναζήτηση της Google — ότι δηλαδή οι διαφημίσεις συχνά μπερδεύονται με τα οργανικά αποτελέσματα. Με τον νέο σχεδιασμό, το χορηγούμενο περιεχόμενο ξεχωρίζει καθαρά και τοποθετείται σκόπιμα σε ξεχωριστή ενότητα. Η νέα περιοχή θα εμφανίζει το πολύ τέσσερις διαφημίσεις, τοποθετημένες μαζί και επισημασμένες με την εμφανή ένδειξη “Sponsored”.

Στο κάτω μέρος αυτής της ενότητας, η Google προσθέτει ένα νέο κουμπί “hide sponsored results”. Με ένα πάτημα, οι χρήστες μπορούν να συμπτύξουν ολόκληρη την ενότητα των διαφημίσεων, αφαιρώντας τα χορηγούμενα links από την οθόνη. Έτσι, απομένει μια καθαρή λίστα με οργανικά αποτελέσματα και περιλήψεις που δημιουργούνται από AI — κάτι που πιθανότατα θα ικανοποιήσει πολλούς χρήστες που δυσανασχετούν με τις σελίδες γεμάτες διαφημίσεις.

Η εισαγωγή αυτής της λειτουργίας δείχνει ότι η Google γίνεται ολοένα και πιο ευαίσθητη στα σχόλια των χρηστών σχετικά με την ποιότητα και τη σαφήνεια της εμπειρίας αναζήτησης. Τα τελευταία χρόνια, πολλοί χρήστες έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι ο αυξανόμενος αριθμός διαφημίσεων και περιλήψεων AI δυσκολεύει την αναζήτηση αυθεντικής, μη εμπορικής πληροφορίας. Με το νέο αυτό εργαλείο, η εταιρεία φαίνεται να ανταποκρίνεται άμεσα σε αυτή τη δυσαρέσκεια, δίνοντας τη δυνατότητα στους ανθρώπους να διαμορφώσουν το περιβάλλον αναζήτησής τους σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους.

Παρόλο που πλέον μπορεί κανείς να αποκρύψει τις διαφημίσεις, οι λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης της Google παραμένουν αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας. Τα AI Overviews — οι αυτόματες περιλήψεις που εμφανίζονται πάνω ή κάτω από τα αποτελέσματα — θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι αυτά τα στοιχεία AI θα συνυπάρχουν με τη νέα ενότητα διαφημίσεων, αλλά η δυνατότητα απόκρυψης του χορηγούμενου περιεχομένου προσθέτει ένα νέο επίπεδο εξατομίκευσης. Οι χρήστες μπορούν πλέον να απλοποιήσουν σημαντικά την εμφάνιση των αποτελεσμάτων τους, δημιουργώντας μια πιο καθαρή και λιγότερο φορτωμένη σελίδα.

Η αλλαγή αυτή θα ισχύει για όλες τις μορφές διαφήμισης, συμπεριλαμβανομένων των διαφημίσεων αγορών. Για τις επιχειρήσεις και τους διαφημιζόμενους, η τροποποίηση αυτή μπορεί να επηρεάσει αισθητά την ορατότητα και την αλληλεπίδραση με το κοινό, ειδικά αν πολλοί χρήστες επιλέξουν να αποκρύψουν τα χορηγούμενα αποτελέσματα. Παρ’ όλα αυτά, η Google παραμένει απόλυτα εξαρτημένη από τα διαφημιστικά της έσοδα και φαίνεται να ποντάρει στο ότι η διαφάνεια και η εμπιστοσύνη των χρηστών θα αποδώσουν μακροπρόθεσμα.

Δες τα όλα