Η Google μπορεί να μας ζητά συνδρομή για το νέο AI-powered Google Search

Η Google μπορεί να μας ζητά συνδρομή για το νέο AI-powered Google Search

SHARE IT

04 Απριλίου 2024

Η Google έχει επικριθεί για την γεμάτη διαφημίσεις προσφορά αναζήτησης, η οποία είναι πλέον λιγότερο χρήσιμη. Η εταιρεία μετατοπίζει την προσοχή της σε μια νέα αναζήτηση με τεχνητή νοημοσύνη και φέρεται να εξετάζει μια σημαντική αλλαγή στην επιχειρηματική της στρατηγική για το Google Search.

Με απλά λόγια, η Google σκέφτεται μια κίνηση στην οποία μπορείτε είτε να ανεχθείτε μια υποδεέστερη εμπειρία αναζήτησης γεμάτη διαφημίσεις. Εναλλακτικά, μπορείτε να πληρώσετε ένα αντίτιμο για τη νέα εμπειρία αναζήτησης της Google με τεχνητή νοημοσύνη, η οποία ουσιαστικά συνοψίζει τα αποτελέσματά σας για εσάς.

Οι Financial Times ισχυρίστηκαν ότι η Google μελετά μια "σεισμική" προσαρμογή της προέλευσης των μετρητών της. Η κίνηση αυτή αντανακλά την αβεβαιότητα της εταιρείας σχετικά με το πώς θα αξιοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη χωρίς να θέσει σε κίνδυνο τις τρέχουσες δραστηριότητές της.

Σύμφωνα με τους FT, η Google διερευνά την ενσωμάτωση της αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη σε premium συνδρομητικές υπηρεσίες. Οι premium χρήστες έχουν ήδη πρόσβαση στον βοηθό AI Gemini της Google, όπως φαίνεται στο Gmail και στα Docs. Δεδομένου του σχεδόν απόλυτου μονοπωλίου της Google στον τομέα της αναζήτησης, η έκδοση του Google Search με τεχνητή νοημοσύνη έχει ήδη απειλήσει να αναδιαμορφώσει σημαντικά τον ιστό - και μια εμπειρία AI που συνοψίζει το περιεχόμενο αντί να κατευθύνει τους χρήστες να κάνουν κλικ σε links συνεπάγεται μια σειρά από αρνητικές συνέπειες για τους δημιουργούς περιεχομένου και τους εκδότες.

Οι μηχανικοί της Google φέρονται να εργάζονται πάνω σε μια τεχνολογία που θα επιτρέπει την πληρωμή της αναζήτησης με βάση την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά η ηγεσία της εταιρείας δεν έχει ακόμη αποφασίσει αν θα προχωρήσει.

Για να αντιληφθείτε το τεντωμένο σχοινί που περπατάει η Google, σκεφτείτε: Πέρυσι, η εταιρεία απέφερε έσοδα 175 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την αναζήτηση και τις σχετικές διαφημίσεις. Εν τω μεταξύ, το ντεμπούτο του ChatGPT της OpenAI στα τέλη του 2022 άλλαξε τα πάντα. Η Google συνειδητοποίησε ότι έχανε ήδη μια κούρσα που το OpenAI είχε απροσδόκητα αρχίσει να κερδίζει, ενώ η δυσαρέσκεια με το βασικό προϊόν Google Search παραμένει τόσο υψηλή όσο ποτέ άλλοτε.

Δες τα όλα