Το Grammarly αλλάζει όνομα και γίνεται Superhuman

Το Grammarly αλλάζει όνομα και γίνεται Superhuman

SHARE IT

29 Οκτωβρίου 2025


Σε μία από τις πιο απρόσμενες αλλαγές επωνυμίας της χρονιάς, το Grammarly — ο γνωστός ψηφιακός βοηθός γραφής που χρησιμοποιούν εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως — ανακοίνωσε ότι μετονομάζεται σε Superhuman. Μαζί με τη μετονομασία, η εταιρεία παρουσίασε και μια φιλόδοξη νέα κατεύθυνση: τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης σουίτας παραγωγικότητας, βασισμένης στην τεχνητή νοημοσύνη. Η νέα σουίτα Superhuman περιλαμβάνει τέσσερα προϊόντα — Grammarly, Coda, Superhuman Mail και το ολοκαίνουριο Superhuman Go — που υπόσχονται να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο γράφουμε, συνεργαζόμαστε και επικοινωνούμε στο ψηφιακό περιβάλλον.

Παρότι η αλλαγή του ονόματος φαίνεται εντυπωσιακή, το ίδιο το Grammarly δεν «εξαφανίζεται». Ο γνώριμος βοηθός γραφής που διορθώνει ορθογραφικά λάθη, προτείνει καλύτερη διατύπωση και βελτιώνει το ύφος των κειμένων μας παραμένει ενεργός, αποτελώντας βασικό κομμάτι του νέου οικοσυστήματος. Η εταιρεία εξηγεί ότι η αλλαγή ονόματος αντικατοπτρίζει έναν ευρύτερο σκοπό — τη μετάβαση από ένα εργαλείο γραφής σε μια πλήρη πλατφόρμα παραγωγικότητας που συνδυάζει ανθρώπινη δημιουργικότητα και τεχνητή νοημοσύνη.

Η κίνηση αυτή θυμίζει, αναπόφευκτα, άλλες ηχηρές μετονομασίες, όπως την απόφαση του Elon Musk να μετατρέψει το Twitter σε X. Ωστόσο, η ομάδα πίσω από το Superhuman επιμένει ότι δεν πρόκειται για «κατάργηση» μιας αναγνωρίσιμης ταυτότητας, αλλά για εξέλιξη. Η αποστολή του Grammarly, που αρχικά επικεντρωνόταν στη βελτίωση της γραπτής επικοινωνίας, έχει πλέον επεκταθεί σε ένα ευρύτερο πεδίο εργαλείων που ενισχύουν την ομαδική εργασία, την επικοινωνία και την αποδοτικότητα.

Στον πυρήνα αυτής της αλλαγής βρίσκεται η σουίτα Superhuman, η οποία αποτελείται από τέσσερα βασικά προϊόντα. Πρώτο είναι το Grammarly — το γνωστό εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που συνεχίζει να υποστηρίζει τη γραφή των χρηστών σε περισσότερες από ένα εκατομμύριο εφαρμογές και ιστότοπους. Από τη διόρθωση γραμματικών λαθών έως την αναβάθμιση του ύφους, το Grammarly παραμένει ο θεμέλιος λίθος της νέας πλατφόρμας.

Το δεύτερο προϊόν είναι το Coda, ένα σύγχρονο περιβάλλον εργασίας που συνδυάζει έγγραφα, υπολογιστικά φύλλα και εφαρμογές σε μία ενιαία επιφάνεια. Μέσα στο πλαίσιο της σουίτας Superhuman, το Coda αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία, διευκολύνοντας τη συνεργασία και αυτοματοποιώντας διαδικασίες. Για παράδειγμα, μπορεί να καταγράφει σημειώσεις από μια συνάντηση και να δημιουργεί αυτόματα εργασίες ή υπενθυμίσεις για κάθε μέλος της ομάδας.

Το τρίτο προϊόν, το Superhuman Mail — που αποκτήθηκε τον Ιούλιο — είναι ήδη γνωστό στους επαγγελματίες που διαχειρίζονται τεράστιους όγκους email. Πρόκειται για μια εφαρμογή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σχεδιασμένη εξ αρχής με γνώμονα την τεχνητή νοημοσύνη, η οποία οργανώνει το inbox, συντάσσει απαντήσεις με βάση το προσωπικό σας ύφος και πλέον συνδέεται με άλλα εργαλεία, όπως τα CRM, για να προσφέρει μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία.

Το τέταρτο και πιο καινοτόμο προϊόν είναι το Superhuman Go — μια νέα, προληπτική «στρώση» τεχνητής νοημοσύνης που λειτουργεί σαν μια ομάδα ψηφιακών βοηθών. Ουσιαστικά, το Go μπορεί να εκτελεί χρήσιμες ενέργειες χωρίς να του ζητηθεί ρητά. Ενώ γράφετε, για παράδειγμα, ένα email, το Go μπορεί να εμφανίσει τα στοιχεία του πελάτη από το Salesforce, να επισημάνει ένα πρόσφατο αίτημα υποστήριξης ή να προτείνει επόμενα βήματα.

Αυτή η δυνατότητα υποστηρίζεται από το Superhuman Agent Store — μια «αγορά» ψηφιακών πρακτόρων AI, που δημιουργούνται από συνεργάτες όπως οι Common Room, Fireflies και Quizlet, μαζί με εκείνους που είχε ήδη παρουσιάσει το Grammarly νωρίτερα μέσα στη χρονιά.

Η συνδρομή στο Superhuman ξεκινά από 12 δολάρια ανά μέλος το μήνα (με ετήσια χρέωση). Οι ήδη υπάρχοντες συνδρομητές του Grammarly Pro θα έχουν πρόσβαση σε όλα τα νέα χαρακτηριστικά — συμπεριλαμβανομένου του Superhuman Go — χωρίς επιπλέον κόστος έως την 1η Φεβρουαρίου 2026. Η κίνηση αυτή λειτουργεί τόσο ως επιβράβευση για τους πιστούς χρήστες όσο και ως κίνητρο για να δοκιμάσουν το νέο, διευρυμένο οικοσύστημα.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της μετάβασης δεν είναι τόσο τα νέα προϊόντα όσο ο τρόπος που αυτά συνεργάζονται. Η εταιρεία φιλοδοξεί να προσφέρει μια ενιαία εμπειρία όπου η γραφή, η επικοινωνία και η ομαδική εργασία συνδέονται αρμονικά.

Σε στρατηγικό επίπεδο, η αλλαγή αυτή δείχνει καθαρά τις φιλοδοξίες της Superhuman να εξελιχθεί από ένα εργαλείο γραφής σε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα παραγωγικότητας με τεχνητή νοημοσύνη — ικανή να σταθεί απέναντι σε κολοσσούς όπως η Microsoft και το Google Workspace. Είναι μια τολμηρή κίνηση, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι το όνομα “Grammarly” είχε καθιερωθεί παγκοσμίως, ιδιαίτερα ανάμεσα σε φοιτητές και επαγγελματίες.

Δες τα όλα