Πολλοί αστεροειδείς κοντά στη Γη μπορεί να είναι υπολείμματα της Σελήνης

03 Νοεμβρίου 2023

Πάνω από 32.000 γήινοι αστεροειδείς περνούν κοντά από τον πλανήτη μας στο διάστημα. Αν και η ακριβής προέλευση αυτών των αστεροειδών είναι άγνωστη, οι αστρονόμοι πιστεύουν ότι τουλάχιστον ένας από αυτούς προέρχεται από τη Σελήνη. Ο αστεροειδής Kamo'oalewa πιστεύεται ότι είναι θραύσμα της Σελήνης που αποβλήθηκε από τη σεληνιακή επιφάνεια πριν από εκατομμύρια χρόνια μετά από μια τεράστια σύγκρουση.

Το 2021, μια ομάδα από το Πανεπιστήμιο της Αριζόνα υπέθεσε ότι αυτός ο αστεροειδής θα μπορούσε να είναι τμήμα της Σελήνης. Μια νέα ερευνητική ομάδα προσέφερε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις πιθανότητες, συμπεριλαμβανομένης μιας ασυνήθιστης τροχιάς που θα μπορούσε να έχει οδηγήσει σε αυτή την τραγωδία.

Προηγουμένως, οι επιστήμονες πίστευαν ότι οι περισσότεροι αστεροειδείς κοντά στη Γη προέρχονταν από περιοχές πέραν της τροχιάς του Άρη. Ωστόσο, υπάρχει η πιθανότητα ο Kamo'oalewa να είναι θραύσμα της Σελήνης. Η δυσκολία έγκειται στο να αποδειχθεί ότι κομμάτια του σεληνιακού δορυφόρου μας μπορούν να ξεφύγουν από τη γήινη βαρύτητα, και εδώ έρχεται να βοηθήσει η νέα μελέτη.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα, κομμάτια της Σελήνης μπορούν να ξεφύγουν από τη βαρύτητα της Γης αν εκτιναχθούν αρκετά γρήγορα. Δεδομένου ότι η Σελήνη έχει σημαδευτεί από πολυάριθμους μετεωροειδείς τα τελευταία εκατομμύρια χρόνια. Μία από αυτές τις συγκρούσεις θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα την εκτίναξη ενός θραύσματος από τον δορυφόρο και στη συνέχεια τη δημιουργία του Kamo'oalewa.

Ο μόνος λόγος για τον οποίο οι ακαδημαϊκοί έχουν θεωρήσει τον Kamo'oalewa ως πιθανό θραύσμα της Σελήνης είναι η ασυνήθιστη τροχιά του. Ενώ οι περισσότεροι αστεροειδείς κοντά στη Γη έχουν τροχιές που τους φέρνουν κοντά στη Γη, ο Kamo'oalewa κάνει κύκλο γύρω από τον Ήλιο και συμπεριφέρεται ως σύντροφος της Γης τον περισσότερο χρόνο.

Η νέα μελέτη, η οποία έγινε δεκτή για δημοσίευση στο περιοδικό Communications Earth & Environment, περιγράφει λεπτομερώς πώς ο Kamo'oalewa θα μπορούσε να γίνει ένας αστεροειδής κοντά στη Γη μετά την αποβολή του από την επιφάνεια της Σελήνης.

Δες τα όλα