Η OpenAI εισάγει λειτουργία shopping για να ανταγωνιστεί την Google

Η OpenAI εισάγει λειτουργία shopping για να ανταγωνιστεί την Google

SHARE IT

30 Απριλίου 2025

Η OpenAI επεκτείνει τις δυνατότητες του δημοφιλούς AI chatbot ChatGPT με ένα σημαντικό νέο χαρακτηριστικό: τη βοήθεια στις αγορές. Η ενημέρωση επιτρέπει στους χρήστες να λαμβάνουν επιμελημένες συστάσεις προϊόντων απευθείας μέσα από τη διεπαφή συνομιλίας, σηματοδοτώντας μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών στο διαδίκτυο.

Όπως ανακοινώθηκε αυτή την εβδομάδα, η νέα λειτουργία επιτρέπει στο ChatGPT να προτείνει προϊόντα σε διάφορες κατηγορίες - συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών ειδών, των οικιακών αγαθών, της μόδας και της ομορφιάς - είτε οι χρήστες είναι σε δωρεάν είτε σε επί πληρωμή πρόγραμμα. Αυτό που κάνει την κίνηση αυτή ακόμη πιο αξιοσημείωτη είναι ότι το εργαλείο αγορών έχει ήδη κυκλοφορήσει και λειτουργεί χωρίς να απαιτείται σύνδεση των χρηστών.

Η εμπειρία έχει σχεδιαστεί για να είναι διαισθητική. Οι χρήστες μπορούν να πληκτρολογήσουν προτροπές όπως «τα καλύτερα ασύρματα ακουστικά κάτω των 100 δολαρίων» ή «ιδέες δώρων για έναν καλοφαγά» και το ChatGPT θα απαντήσει με εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων, με εικόνες, κριτικές χρηστών και απευθείας συνδέσμους αγοράς. Ο στόχος, σύμφωνα με την OpenAI, είναι να προσφέρει μια πιο ομαλή, πιο εξατομικευμένη εναλλακτική λύση στις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης προϊόντων - η οποία θα είναι απαλλαγμένη από την ακαταστασία των πληρωμένων διαφημίσεων και του χορηγούμενου περιεχομένου.

Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ευρέως ως μια στρατηγική κίνηση για την αμφισβήτηση της κυριαρχίας της Google στην αγορά ηλεκτρονικών αγορών και αναζήτησης. Η μηχανή αναζήτησης της Google έχει από καιρό εμπορευματοποιήσει τα ερωτήματα προϊόντων μέσω διαφημίσεων και συνεργασιών, κάτι που η OpenAI φαίνεται αποφασισμένη να αποφύγει - τουλάχιστον προς το παρόν. Η εταιρεία διευκρίνισε ότι δεν παίρνει μερίδιο από τις αγορές που πραγματοποιούνται μέσω του ChatGPT και ότι οι συστάσεις βασίζονται καθαρά σε δομημένα δεδομένα προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των προδιαγραφών, των κριτικών και της τιμολόγησης.

Για να βελτιώσει περαιτέρω την εμπειρία του χρήστη, το ChatGPT εισάγει επίσης μια λειτουργία που θυμίζει την αυτόματη συμπλήρωση της Google. Καθώς οι χρήστες αρχίζουν να πληκτρολογούν τα ερωτήματά τους, θα βλέπουν πλέον τις αναζητήσεις που βρίσκονται σε τάση, οι οποίες μπορούν είτε να εμπνεύσουν νέες ερωτήσεις είτε να βοηθήσουν στην ταχύτερη ολοκλήρωση των υφιστάμενων.

Η ανάπτυξη των αγορών συμπίπτει με την ευρύτερη επέκταση του εργαλείου Deep Research του OpenAI, το οποίο διατίθεται τώρα για πρώτη φορά σε δωρεάν χρήστες σε iOS και Android. Το Deep Research, το οποίο προηγουμένως περιοριζόταν σε επιλεγμένους χρήστες και πακέτα υψηλότερης βαθμίδας, χρησιμοποιεί το τελευταίο μοντέλο «o3» του OpenAI για τη δημιουργία ολοκληρωμένων, καλά τεκμηριωμένων αναφορών και αναλύσεων μέσα σε λίγα λεπτά - μια εργασία που συνήθως θα χρειαζόταν ώρες για να ολοκληρώσουν οι ανθρώπινοι ερευνητές.

Μαζί, αυτές οι ενημερώσεις σηματοδοτούν μια αξιοσημείωτη εξέλιξη για το ChatGPT, τοποθετώντας το όχι μόνο ως βοηθό συνομιλίας, αλλά ως ένα ισχυρό εργαλείο παραγωγικότητας και εμπορίου. Με την τεχνητή νοημοσύνη να ενσωματώνεται όλο και περισσότερο στην ψηφιακή μας ζωή, η ώθηση της OpenAI στην αναζήτηση προϊόντων και την αυτοματοποίηση της έρευνας σηματοδοτεί μια ευρύτερη φιλοδοξία: να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο βρίσκουμε πληροφορίες, παίρνουμε αποφάσεις και κάνουμε αγορές στο διαδίκτυο.

Ενώ παραμένουν ερωτήματα σχετικά με το πώς αυτά τα νέα εργαλεία θα μετριαστούν και θα συντηρηθούν χωρίς διαφημιστικά έσοδα, η προσέγγιση του OpenAI φαίνεται να επικεντρώνεται στην εμπιστοσύνη, τη χρηστικότητα και την αποτελεσματικότητα - τρεις ιδιότητες που θα μπορούσαν να προσελκύσουν τους χρήστες μακριά από τις διαφημιστικές πλατφόρμες όπως η Google.

Προς το παρόν, οι δυνατότητες αγορών του ChatGPT βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, αλλά αν είναι επιτυχείς, θα μπορούσαν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο εκατομμύρια άνθρωποι περιηγούνται και αγοράζουν στο διαδίκτυο - και όλα αυτά μέσω μιας απλής συνομιλίας.

Δες τα όλα