ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
SHARE IT
Για χρόνια, οι χρήστες του Spotify που ήθελαν να μάθουν περισσότερα για τις μουσικές τους συνήθειες είχαν περιορισμένες επιλογές. Μπορούσαν είτε να συνδέσουν τον λογαριασμό τους με υπηρεσίες όπως το Last.fm για να παρακολουθούν τι ακούνε, είτε να περιμένουν το τέλος του χρόνου για το “Wrapped” — τη δημοφιλή ετήσια ανασκόπηση της πλατφόρμας που μετατρέπει τα προσωπικά δεδομένα ακρόασης σε πολύχρωφα στιγμιότυπα για τα social media. Όμως τώρα, το Spotify αλλάζει πορεία, δίνοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να βλέπουν πιο άμεσα τις μουσικές τους συνήθειες.
Η εταιρεία παρουσίασε ένα νέο χαρακτηριστικό που ονομάζεται “Listening stats”, το οποίο προσφέρει εβδομαδιαίες πληροφορίες για τη μουσική δραστηριότητα των χρηστών. Αντί να περιμένουν την ετήσια αποκάλυψη, οι ακροατές μπορούν πλέον να βλέπουν κάθε εβδομάδα ποιοι καλλιτέχνες και ποια τραγούδια κυριάρχησαν στις επιλογές τους, αλλά και πώς αυτές αλλάζουν με τον καιρό.
Σύμφωνα με το Spotify, τα εβδομαδιαία στατιστικά θα αναδεικνύουν τους πιο συχνά ακουσμένους καλλιτέχνες και τραγούδια κάθε εβδομάδας. Η λειτουργία αυτή δεν περιορίζεται απλώς στην παρουσίαση δεδομένων — έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει την κοινωνική διάδραση. Οι χρήστες μπορούν να μοιράζονται τα στατιστικά τους απευθείας στο Instagram ή το WhatsApp, ή να τα στέλνουν σε φίλους μέσα από τη νέα λειτουργία ανταλλαγής μηνυμάτων της εφαρμογής. Παράλληλα, το Spotify αναφέρει ότι κάθε εβδομάδα θα εμφανίζονται και «ειδικές στιγμές», όπως προσωπικά ορόσημα, νέες μουσικές ανακαλύψεις ή fan moments που ξεχωρίζουν.
Το χαρακτηριστικό προσφέρει επίσης τη δυνατότητα δημιουργίας προσωποποιημένων playlists, βασισμένων τόσο στα τραγούδια που ήδη αγαπά ο χρήστης όσο και σε νέες προτάσεις, προσαρμοσμένες στις συνήθειες ακρόασής του. Είναι μια έξυπνη προσθήκη που συνδέεται με τον γενικότερο στόχο του Spotify να κάνει την ανακάλυψη μουσικής πιο φυσική και προσωπική εμπειρία.
Η πρόσβαση στα στατιστικά είναι απλή. Οι χρήστες χρειάζεται μόνο να πατήσουν την εικόνα προφίλ τους στην εφαρμογή και να επιλέξουν την καρτέλα “Listening stats”. Από εκεί, μπορούν να δουν τι έχουν ακούσει πρόσφατα και να επιλέξουν αν θέλουν να το μοιραστούν ή να το κρατήσουν ιδιωτικό. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η λειτουργία διατίθεται σταδιακά τόσο για δωρεάν όσο και για Premium χρήστες σε περισσότερες από 60 χώρες, σηματοδοτώντας μια μεγάλη παγκόσμια επέκταση στην προσωποποιημένη ανάλυση δεδομένων ακρόασης.
Παρόλα αυτά, το Spotify δεν σκοπεύει να καταργήσει το εμβληματικό “Wrapped”. Η ετήσια αυτή ανασκόπηση έχει εξελιχθεί σε ένα πολιτιστικό γεγονός, με εκατομμύρια χρήστες να μοιράζονται κάθε Δεκέμβριο τα προσωπικά τους στατιστικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το “Wrapped” προσφέρει μια νοσταλγική ματιά στη μουσική χρονιά του κάθε χρήστη και ταυτόχρονα τροφοδοτεί διαδικτυνικές συζητήσεις και τάσεις για το ποιος άκουσε περισσότερο τον αγαπημένο του καλλιτέχνη.
Ωστόσο, τα νέα εβδομαδιαία στατιστικά ίσως αλλάξουν λίγο αυτή τη δυναμική. Δίνοντας στους χρήστες συνεχή ενημέρωση καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, το στοιχείο της έκπληξης που κάνει το “Wrapped” τόσο διασκεδαστικό μπορεί να μειωθεί. Αντί να ανακαλύψουν τον Δεκέμβριο ότι πέρασαν εκατοντάδες ώρες ακούγοντας την Taylor Swift ή τον Burna Boy, ίσως το γνωρίζουν ήδη από νωρίς. Παρ’ όλα αυτά, για πολλούς, αυτό το επίπεδο διαφάνειας και αλληλεπίδρασης αποτελεί ευπρόσδεκτη προσθήκη — ειδικά για όσους θεωρούν τη μουσική αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους.
MORE NEWS FOR YOU