Η Βρετανία διατάζει τη Meta να πουλήσει την Giphy

Η Βρετανία διατάζει τη Meta να πουλήσει την Giphy

SHARE IT

01 Δεκεμβρίου 2021

Η βρετανική ρυθμιστική αρχή απαιτεί από την Meta να πουλήσει τη δημοφιλή πλατφόρμα κινούμενων εικόνων Giphy. Σύμφωνα με την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA), η εξαγορά της Giphy από τη Meta θα μπορούσε να μειώσει τον ανταγωνισμό μεταξύ των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης και να αποβεί ιδιαίτερα επιζήμια στην προβολή διαφημίσεων.

Η Meta εξαγόρασε την Giphy τον Μάιο του περασμένου έτους και τότε η CMA ξεκίνησε μια έρευνα προκειμένου να ελέγξει τις προθέσεις και τις κινήσεις της τεχνολογικής εταιρείας. Ωστόσο, τον Ιούνιο του 2020 η CMA απαίτησε τη διακοπή της περαιτέρω ενσωμάτωσης των GIFs στην πλατφόρμα του Facebook.

Επιβεβαιώνοντας πλέον τις ανησυχίες της, η CMA ζητά ρητά από την Meta να πουλήσει την Giphy. O Stuart McIntosh, πρόεδρος της ανεξάρτητης ομάδας που ηγείται της έρευνας δήλωσε:

Η σχέση μεταξύ Facebook και Giphy βλάπτει ήδη δυνητικές ευκαιρίες στην αγορά των διαφημίσεων προβολής. Χωρίς μέτρα, θα επιτρέψει επίσης στο Facebook να αυξήσει ακόμη περισσότερο τη σημαντική του ισχύ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς ελέγχει την πρόσβαση των ανταγωνιστών στα GIFs.
Απαιτώντας από το Facebook να πουλήσει το Giphy, προστατεύουμε εκατομμύρια χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και προωθούμε τον ανταγωνισμό και την καινοτομία στην ψηφιακή διαφήμιση.

Οι ανησυχίες της βρετανικής ρυθμιστικής αρχής βασίζονται στο γεγονός ότι η Meta θα μπορούσε κάλλιστα να καταργήσει την πρόσβαση αντίπαλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το TikTok, το Twitter και το SnapChat από το Giphy. Επίσης, θα μπορούσε να τροποποιήσει τους όρους της πολιτικής και να ζητήσει την παροχή επιπρόσθετων προσωπικών δεδομένων των χρηστών προκειμένου να επιτρέψει την πρόσβαση τους στην δημοφιλή πλατφόρμα.

Σε δελτίο τύπου η CMA υπογράμμισε ότι:

Μετά από συζητήσεις με ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις και οργανισμούς και αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων που προτείνει η Facebook, η CMA κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι ανησυχίες της για τον ανταγωνισμό μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο εάν η Meta πουλήσει το Giphy εξ ολοκλήρου σε έναν εγκεκριμένο αγοραστή.

Παράλληλα, η CMA υπογράμμισε και τον αντίκτυπο που θα μπορούσε να έχει η επαγγελματική αυτή συνεργασία στον κλάδο της ψηφιακής διαφήμισης, καθώς η Giphy, πριν από τη συγχώνευση της με την Meta, διέθετε υπηρεσίες πληρωμένης διαφήμισης στις ΗΠΑ – κίνηση που βρισκόταν υπό συζητήσεις για περαιτέρω επέκταση σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ως απάντηση στην CMA, ένας εκπρόσωπος της Meta είπε:

Διαφωνούμε με αυτή την απόφαση. Εξετάζουμε την απόφαση και όλες τις επιλογές που έχουμε, συμπεριλαμβανομένης της ένστασης. Τόσο οι καταναλωτές όσο και η Giphy βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση με την υποστήριξη της υποδομής, του ταλέντου και των πόρων μας. Μαζί, η Meta και η Giphy θα βελτιώσουν το προϊόν της Giphy για εκατομμύρια ανθρώπους, επιχειρήσεις, προγραμματιστές και συνεργάτες API στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε όλο τον κόσμο που χρησιμοποιούν το Giphy καθημερινά, παρέχοντας περισσότερες επιλογές για όλους.
Δες τα όλα