Το YouTube παρουσιάζει νέα ισχυρά εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης για δημιουργούς

Το YouTube παρουσιάζει νέα ισχυρά εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης για δημιουργούς

SHARE IT

16 Σεπτεμβρίου 2025

Το YouTube κάνει ένα τολμηρό βήμα προς το μέλλον της δημιουργίας περιεχομένου, παρουσιάζοντας μια σειρά από εργαλεία που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη και στοχεύουν να κάνουν τη διαδικασία παραγωγής πιο απλή, γρήγορη και προσιτή για όλους. Οι ανακοινώσεις έγιναν στο ετήσιο συνέδριο Made on YouTube, όπου τα στελέχη της εταιρείας περιέγραψαν ένα όραμα παραγωγής βίντεο που συνδυάζει τη φαντασία του ανθρώπου με τις προηγμένες δυνατότητες της τεχνολογίας.

Στο επίκεντρο των νέων δυνατοτήτων βρίσκεται το Veo 3 Fast, που αναπτύχθηκε από τη Google DeepMind και ενσωματώνεται απευθείας στα YouTube Shorts, χωρίς κόστος. Το εργαλείο δίνει τη δυνατότητα στους δημιουργούς να παράγουν ολόκληρα βίντεο και φόντα με ήχο, απλώς με μια περιγραφή σε κείμενο. Επιπλέον, το Veo προσφέρει λειτουργίες όπως η κίνηση φωτογραφιών, η εφαρμογή καλλιτεχνικών φίλτρων σε βίντεο ή η προσθήκη αντικειμένων και χαρακτήρων σε σκηνές — όλα αυτά με μια απλή οδηγία. Σύμφωνα με το YouTube, στόχος είναι να γίνει η δημιουργική εξερεύνηση εύκολη υπόθεση, ώστε όποιος έχει μια ιδέα να μπορεί να τη φέρει στη ζωή, χωρίς ακριβό εξοπλισμό ή τεχνική εξειδίκευση.

Ξεχωρίζει επίσης το εργαλείο Edit with AI, το οποίο μπορεί να μετατρέψει ακατέργαστο υλικό σε ένα καλοδουλεμένο πρώτο προσχέδιο μέσα σε λίγα λεπτά. Μέσα από την έξυπνη επιλογή σκηνών, την προσθήκη μουσικής, μεταβάσεων και αφηγήσεων, το εργαλείο δημιουργεί μια βασική εκδοχή του βίντεο που οι δημιουργοί μπορούν να εξελίξουν. Παράλληλα, το YouTube παρουσίασε και το Speech to Song, ένα εργαλείο που μετατρέπει διαλόγους από κατάλληλα βίντεο σε σύντομα μουσικά κομμάτια για Shorts. Για λόγους διαφάνειας, όλο το περιεχόμενο που παράγεται με AI θα φέρει υδατογραφήματα SynthID και ξεκάθαρες ενδείξεις, ώστε οι χρήστες να γνωρίζουν πότε παρακολουθούν υλικό που έχει δημιουργηθεί με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης.

Ο CEO του YouTube, Neal Mohan, τόνισε ότι τα εργαλεία αυτά δεν έχουν σκοπό να αντικαταστήσουν τους δημιουργούς, αλλά να τους ενδυναμώσουν. «Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι η επόμενη εξέλιξη των δημιουργικών εργαλείων», δήλωσε, υπογραμμίζοντας ότι η τεχνολογία πρέπει να διευρύνει και όχι να περιορίζει τη δημιουργικότητα. Αρχικά, το Veo και οι υπόλοιπες δυνατότητες θα είναι διαθέσιμες στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, με προοπτική να επεκταθούν και σε άλλες αγορές.

Η εκδήλωση είχε ισχυρό προσανατολισμό και στη δημιουργία νέων ευκαιριών monetization. Το YouTube δοκιμάζει ένα νέο μοντέλο χορηγιών για μακροσκελή βίντεο, που προσφέρει στους δημιουργούς μεγαλύτερη ευελιξία. Μέσω αυτού, τμήματα με χορηγίες μπορούν να εισάγονται, να αντικαθίστανται ή να μεταπωλούνται, μετατρέποντας τα βίντεο σε «ζωντανά assets». Ένα διαφημιστικό slot μπορεί να πουληθεί πολλές φορές σε διαφορετικές εταιρείες ή να προσαρμοστεί σε συγκεκριμένες αγορές, αυξάνοντας σημαντικά το δυναμικό κέρδους.

Για τους δημιουργούς Shorts, θα υπάρχει η δυνατότητα απευθείας συνδέσμων σε ιστότοπους χορηγών, που θα διευκολύνουν τις πωλήσεις και θα αυξήσουν τα έσοδα. Το πρόγραμμα YouTube Shopping επεκτείνεται επίσης σε νέες χώρες, όπως η Βραζιλία, ενώ ενσωματώνει κορυφαίες μάρκες όπως η Nike και η Best Buy. Επιπλέον, νέα συστήματα AI θα εντοπίζουν αυτόματα προϊόντα που αναφέρονται σε βίντεο και θα τα επισημαίνουν για το κοινό.

Η εταιρεία αποκάλυψε ακόμη ότι έχει καταβάλει πάνω από 100 δισεκατομμύρια δολάρια σε δημιουργούς, καλλιτέχνες και μέσα ενημέρωσης τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Η νέα ευέλικτη λειτουργία χορηγιών αναμένεται να αυξήσει ακόμα περισσότερο το ποσό αυτό, με πιλοτική εφαρμογή στις αρχές του επόμενου έτους σε περιορισμένο αριθμό δημιουργών.

Η ζωντανή μετάδοση γνωρίζει επίσης τη μεγαλύτερη αναβάθμισή της. Χάρη σε προτάσεις της κοινότητας, το YouTube εισάγει τη δυνατότητα πρόβας πριν από το live, ώστε οι δημιουργοί να δοκιμάζουν τον εξοπλισμό τους χωρίς ρίσκο. Παράλληλα, η νέα λειτουργία Playables on Live επιτρέπει το streaming διαδραστικών παιχνιδιών από μια βιβλιοθήκη 75+ τίτλων, σε πραγματικό χρόνο με το κοινό. Για πρώτη φορά, οι δημιουργοί θα μπορούν να μεταδίδουν ταυτόχρονα σε οριζόντια και κάθετη μορφή, με ενοποιημένο chat για τους θεατές.

Η AI θα βελτιώνει τις ζωντανές μεταδόσεις με αυτόματη δημιουργία highlights, τα οποία μπορούν να μετατραπούν σε Shorts. Στο κομμάτι των διαφημίσεων, εισάγονται λιγότερο ενοχλητικές side-by-side μορφές, ενώ τα μέλη ενός καναλιού θα μπορούν να μεταβαίνουν από δημόσια σε private livestreams χωρίς διακοπή.

Το YouTube Studio αποκτά νέα εργαλεία υποστήριξης δημιουργών. Το Ask Studio, ένας συνομιλιακός βοηθός με AI, παρέχει εξατομικευμένες αναλύσεις και insights βασισμένα στα δεδομένα του καναλιού και την ανταπόκριση του κοινού. Το Inspiration Tab ανανεώνεται με ιδέες για νέο περιεχόμενο, τεκμηριωμένες με βάση τη συμπεριφορά των χρηστών.

Για την ανάπτυξη των καναλιών, η λειτουργία A/B testing για τίτλους και thumbnails επεκτείνεται σε περισσότερους δημιουργούς, ώστε να μπορούν να συγκρίνουν τρεις διαφορετικές εκδοχές ανά βίντεο. Επιπλέον, το νέο εργαλείο Collaborations θα επιτρέπει σε έως πέντε δημιουργούς να συμμετέχουν σε ένα βίντεο, το οποίο θα προβάλλεται σε όλα τα κανάλια που συνεργάζονται.

Τέλος, το YouTube λαμβάνει μέτρα κατά της κακόβουλης χρήσης της AI. Το εργαλείο ανίχνευσης ομοιότητας επεκτείνεται σε όλα τα μέλη του YouTube Partner Program, επιτρέποντας τον εντοπισμό και την εύκολη αφαίρεση μη εξουσιοδοτημένων AI-generated βίντεο που χρησιμοποιούν την εικόνα ή το πρόσωπο κάποιου δημιουργού.

Δες τα όλα