ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
SHARE IT
Στη συνεχιζόμενη μάχη του κατά της προβολής χωρίς διαφημίσεις, το YouTube στηρίζεται όλο και περισσότερο στην τεχνητή νοημοσύνη. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Brandcast 2025 στη Νέα Υόρκη, η πλατφόρμα ανακοίνωσε ότι θα αναπτύξει την τεχνητή νοημοσύνη Gemini της Google για να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων βίντεο, αναλύοντας τη δέσμευση των χρηστών και τοποθετώντας τις διαφημίσεις σε στιγμές που οι θεατές είναι πιο γοητευμένοι.
Τα αποκαλούμενα «Peak Points», αυτά τα τμήματα μέσα στα βίντεο αναγνωρίζονται από το Gemini ως εκείνα στα οποία το κοινό είναι πολύ δεσμευμένο για να διακινδυνεύσει να φύγει - ακόμη και για μια διαφήμιση. Η τεχνητή νοημοσύνη θα εξετάζει παράγοντες πέρα από αυτούς που παρέχει σήμερα το YouTube μέσω εργαλείων όπως το ιστόγραμμα «Most replayed» που βρίσκεται στη γραμμή σάρωσης βίντεο. Παρόλο που η εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει τα συγκεκριμένα κριτήρια που χρησιμοποιούνται για τον εντοπισμό αυτών των στιγμών, είναι σαφές ότι αυτή η προσέγγιση με βάση την τεχνητή νοημοσύνη έχει σχεδιαστεί για να μεγιστοποιήσει τον αντίκτυπο των διαφημίσεων, εξασφαλίζοντας ότι θα τις δουν - και δεν θα τις παραλείψουν.
Το YouTube παρέμεινε ασαφές σε αρκετές λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, δεν έχει διευκρινίσει αν οι διαφημίσεις που εισάγονται σε αυτές τις στιγμές αιχμής θα μπορούν να παραλειφθούν ή πόσο θα διαρκούν. Ωστόσο, ο στρατηγικός χαρακτήρας της τοποθέτησης υποδηλώνει ότι είναι απίθανο να είναι σύντομες ή να αποφεύγονται εύκολα. Ο στόχος φαίνεται να είναι να κρατήσει τους χρήστες από το να πλοηγηθούν μακριά, μεγιστοποιώντας παράλληλα την ορατότητα των διαφημιστών.
Αυτή η αλλαγή δεν είναι πιθανό να γίνει δεκτή με ικανοποίηση από τους θεατές, πολλοί από τους οποίους ήδη εκφράζουν απογοήτευση με τον αυξανόμενο αριθμό και τη διάρκεια των διαφημίσεων στην πλατφόρμα. Ωστόσο, για τους δημιουργούς περιεχομένου, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει αύξηση των διαφημιστικών εσόδων, καθώς οι περισσότερες διαφημίσεις που εμφανίζονται σε στιγμές υψηλής προσέλκυσης μπορεί να οδηγήσουν σε υψηλότερες πληρωμές. Το αν αυτή η τακτική θα οδηγήσει επίσης σε αυξημένα ποσοστά κλικ (CTR) για τους διαφημιζόμενους μένει να φανεί και θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το πόσο καλά οι διαφημίσεις ταιριάζουν με τα ενδιαφέροντα των θεατών σε αυτά τα κρίσιμα σημεία.
Πέρα από τη νομισματοποίηση, η κίνηση αυτή θεωρείται επίσης μέρος της ευρύτερης προσπάθειας του YouTube να ωθήσει τους χρήστες προς τη συνδρομή YouTube Premium. Τους τελευταίους μήνες, η πλατφόρμα έχει δοκιμάσει προεπισκοπήσεις χωρίς διαφημίσεις περιορισμένου χρόνου και προγράμματα με λιγότερες διαφημίσεις, ενώ παράλληλα έχει πατάξει τους αποκλειστές διαφημίσεων, ιδίως αυτούς που χρησιμοποιούνται στο Google Chrome. Κάνοντας την εμπειρία των διαφημίσεων πιο παρεμβατική και δύσκολα παρακάμπτουσα, το YouTube ενθαρρύνει διακριτικά τους χρήστες να πληρώσουν για μια πιο καθαρή, αδιάλειπτη εμπειρία προβολής.
Σε μια πιο φιλική προς τους θεατές ανακοίνωση, το YouTube αποκάλυψε επίσης ότι θα μεταδώσει ζωντανά στην πλατφόρμα τον αγώνα της πρώτης εβδομάδας του NFL από τη Βραζιλία στις 5 Σεπτεμβρίου - δωρεάν για όλους, χωρίς να απαιτείται συνδρομή. Αυτό σηματοδοτεί μια διπλή στρατηγική: αυστηροποίηση των μηχανισμών παροχής διαφημίσεων για το κανονικό περιεχόμενο, ενώ παράλληλα προσφέρει μεγάλες ζωντανές εκδηλώσεις ως χειρονομία καλής θέλησης και ευρείας προσβασιμότητας.
Συνολικά, η στροφή του YouTube προς την παροχή διαφημίσεων με ενισχυμένη τεχνητή νοημοσύνη αντιπροσωπεύει την επόμενη φάση της στρατηγικής του για τη νομισματοποίηση - εξισορροπώντας την ανοχή των χρηστών, τα συμφέροντα των διαφημιστών και τις μακροπρόθεσμες φιλοδοξίες του για συνδρομή.
MORE NEWS FOR YOU