Pragmata: Το μυστηριώδες sci-fi game αποκτά ένα νέο gameplay trailer
SHARE IT
05 Ιουνίου 2025
Μετά από χρόνια σιγής ασυρμάτου, η Capcom σήκωσε επιτέλους και πάλι την αυλαία για το Pragmata, το παιχνίδι δράσης επιστημονικής φαντασίας που ετοιμαζόταν εδώ και καιρό και είχε σχεδόν εξαφανιστεί από τη δημοσιότητα. Αρχικά ανακοινώθηκε το 2020, ο αινιγματικός τίτλος επανεμφανίστηκε για λίγο κατά τη διάρκεια της πρόσφατης εκδήλωσης State of Play της Sony με ένα νέο τρέιλερ με τίτλο First Contact, αναζωπυρώνοντας το ενδιαφέρον για ένα έργο που συχνά έμοιαζε περισσότερο με μύθο παρά με πραγματικό παιχνίδι.
Αρχικά, το Pragmata προοριζόταν για κυκλοφορία το 2022, έχει υποστεί πολλαπλές καθυστερήσεις και μεγάλες περιόδους πλήρους απουσίας από το διαφημιστικό υλικό της Capcom. Παρά τις περιστασιακές διαβεβαιώσεις ότι το παιχνίδι βρισκόταν ακόμα σε εξέλιξη, οι ενημερώσεις ήταν ελάχιστες και οι συγκεκριμένες λεπτομέρειες ήταν ελάχιστες. Η τελευταία φορά που οι οπαδοί είδαν κάτι νέο ήταν το 2023, όταν η Capcom ανακοίνωσε μια επ' αόριστον καθυστέρηση, βάζοντας ουσιαστικά το έργο στον πάγο.
Αλλά τώρα, μετά από ένα διάλειμμα δύο ετών, το στούντιο φαίνεται έτοιμο να επιστρέψει πιο αποφασιστικά στο προσκήνιο. Το νέο τρέιλερ παρουσιάζει στους θεατές τους δύο πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες του παιχνιδιού, τον Hugh και την Diana, μέσα από ένα μείγμα αφηγηματικών αποσπασμάτων και υλικού από το gameplay. Αν και ο πλήρης κύκλος του gameplay παραμένει κάπως ασαφής, το τρέιλερ υποδηλώνει ένα μείγμα από επίλυση γρίφων, σκοποβολή τρίτου προσώπου και μηχανισμούς stealth, που εκτυλίσσονται σε έναν μυστηριώδη διαστημικό σταθμό.
Ένα βασικό στοιχείο του παιχνιδιού φαίνεται να είναι η συνεργασία μεταξύ των πρωταγωνιστών. Σύμφωνα με μια συνοδευτική δημοσίευση στο PlayStation Blog, οι παίκτες θα μπορούν να ελέγχουν και τους δύο χαρακτήρες κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Η Diana φαίνεται να χειρίζεται το hacking και την πρόσβαση στο σύστημα, ενώ ο Hugh αναλαμβάνει έναν πιο προσανατολισμένο στη μάχη ρόλο. Ο σχεδιασμός παραπέμπει σε μια αλληλεπίδραση ικανοτήτων, όπου οι μοναδικές δεξιότητες κάθε χαρακτήρα είναι ζωτικής σημασίας για την πλοήγηση στον κόσμο του παιχνιδιού και την αντιμετώπιση των εμποδίων.
Το τρέιλερ τελειώνει με μια αυτοσυνείδητη αναφορά στην προβληματική ιστορία ανάπτυξης του παιχνιδιού. Σε μια χιουμοριστική σκηνή, το έτος κυκλοφορίας 2022 που είχε ανακοινωθεί προηγουμένως διαγράφεται και αντικαθίσταται από έναν τολμηρό στόχο για το 2026. Η Capcom περιλαμβάνει ακόμη και μια ανάλαφρη συγγνώμη για τις επανειλημμένες καθυστερήσεις, καθησυχάζοντας τους οπαδούς ότι, αυτή τη φορά, το παιχνίδι είναι πραγματικά σε καλό δρόμο.
Παρόλο που δεν υπάρχει ακόμα συγκεκριμένη ημερομηνία κυκλοφορίας, η απλή αναγνώριση ενός παραθύρου κυκλοφορίας -και η παρουσίαση του νέου παιχνιδιού- σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή σε σχέση με τις αινιγματικές ενημερώσεις του παρελθόντος. Πρόκειται για μια κίνηση που πιθανότατα έχει σχεδιαστεί για να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των οπαδών που είχαν σχεδόν χάσει την ελπίδα να παίξουν ποτέ το παιχνίδι.
Το Pragmata παραμένει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα τρέχοντα έργα της Capcom. Με το sci-fi σκηνικό του, τον συναισθηματικό τόνο και τις σαφείς αφηγηματικές φιλοδοξίες του, φαίνεται έτοιμο να προσφέρει κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα franchises του εκδότη με έντονη δράση, όπως το Resident Evil ή το Monster Hunter. Η απόφαση να το προβάλλει κατά τη διάρκεια του State of Play υποδηλώνει επίσης ότι η Sony βλέπει δυνατότητες στον τίτλο ως μέρος της σειράς της επόμενης γενιάς.
Μέχρι στιγμής, το Pragmata επιβεβαιώνεται ότι βρίσκεται υπό ανάπτυξη για PC, PlayStation 5 και Xbox Series X/S. Παρόλο που πολλά ερωτήματα εξακολουθούν να περιβάλλουν τον κόσμο, την ιστορία και τους τελικούς μηχανισμούς του παιχνιδιού, οι οπαδοί μπορούν τουλάχιστον να παρηγορηθούν γνωρίζοντας ότι το έργο είναι ζωντανό - και επιτέλους κινείται ξανά προς τα εμπρός. Το αν το 2026 θα είναι τελικά η χρονιά που το Pragmata θα φτάσει στα χέρια των παικτών, μένει να το δούμε, αλλά για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό, αρχίζει να μοιάζει αληθινό.