Meta: Νέες επιλογές σχετικά με τα δεδομένα των χρηστών σε Instagram και Facebook

Meta: Νέες επιλογές σχετικά με τα δεδομένα των χρηστών σε Instagram και Facebook

SHARE IT

22 Ιανουαρίου 2024

Η Meta αποκάλυψε πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύει να ανταποκριθεί στους επερχόμενους νόμους περί ανταγωνισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι οποίοι αποσκοπούν στην καταπολέμηση της αθέμιτης συμπεριφοράς της Μεγάλης Τεχνολογίας, διασφαλίζοντας τη δίκαιη διαπραγμάτευση σε μερικές από τις πιο γνωστές πλατφόρμες του κόσμου. Ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές (DMA) εφαρμόζεται μόνο σε έξι (κυρίως αμερικανικά) ψηφιακά μεγαθήρια, μεταξύ των οποίων και η Meta.

Η ΕΕ όρισε τη Meta ως "gatekeeper" τον Σεπτέμβριο, καταγράφοντας έξι από τα προϊόντα της ως "βασικές υπηρεσίες πλατφορμών" στο πλαίσιο του DMA. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα κοινωνικά δίκτυα Facebook και Instagram, ένα σύστημα διανομής διαφημίσεων, οι υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp και Facebook Messenger και το Marketplace, μια πλατφόρμα εικονικής αγοράς. Αν και οι περιορισμοί ενδέχεται να ισχύουν ευρύτερα για διάφορες υπηρεσίες που παρέχονται από τους gatekeepers, όχι απλώς για τις προσδιορισμένες.

Η DMA ρυθμίζει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να λειτουργούν οι gatekeepers, συμπεριλαμβανομένου του περιορισμού της ικανότητάς τους να χειρίζονται δεδομένα χρηστών για διαφημίσεις (η νομοθεσία απαιτεί να λαμβάνουν τη συγκατάθεσή τους για το σκοπό αυτό). Η νομοθεσία ορίζει επίσης ότι οι gatekeepers δεν μπορούν να αναμειγνύουν δεδομένα χρηστών σε όλες τις υπηρεσίες της κύριας πλατφόρμας τους, με δεδομένα χρηστών από άλλες υπηρεσίες που παρέχουν ή με προσωπικά δεδομένα που παρέχονται από τρίτους, εκτός εάν παρουσιάσουν στους χρήστες μια "συγκεκριμένη επιλογή" και λάβουν την έγκρισή τους.

Η προθεσμία για τους gatekeepers να συμμορφωθούν με την DMA λήγει στις 7 Μαρτίου, γι' αυτό και ο γίγαντας της κοινωνικής δικτύωσης εργάζεται για ενημερώσεις των υπηρεσιών του στην περιοχή.

Η Meta θα στέλνει σύντομα ειδοποιήσεις στους χρήστες στην ΕΕ, τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο ή/και την Ελβετία, δίνοντάς τους έτσι μεγαλύτερο έλεγχο στον τρόπο χρήσης των υπηρεσιών της. Αυτό περιλαμβάνει τη δυνατότητα να αποκλείσουν τη Meta από το συνδυασμό δεδομένων από το Facebook και το Instagram.

Οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων της Meta μπορούν να έχουν πρόσβαση στις επιλογές διαχωρισμού λογαριασμών μέσω της λειτουργίας Κέντρο λογαριασμού.

"Προσφέρουμε αυτές τις επιλογές για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της DMA, οι οποίες τίθενται σε ισχύ τον Μάρτιο του 2024", γράφει η Meta, υποδηλώνοντας ότι οι επιλογές δεν θα είναι ζωντανές έως ότου η προθεσμία για τη συμμόρφωση με την DMA αρχίσει να "τσιμπάει" στις αρχές Μαρτίου.

Οι νέες επιλογές θα επιτρέψουν επίσης στους περιφερειακούς χρήστες του Facebook Messenger να αποτρέψουν τη Meta από τη σύνδεση των δεδομένων τους με τη χρήση του κοινωνικού δικτύου. Αν και οι χρήστες του Messenger που θέλουν να δημιουργήσουν τείχος προστασίας για τη χρήση των προϊόντων της Meta θα πρέπει να δημιουργήσουν έναν νέο, ξεχωριστό λογαριασμό στο Messenger, αυτό μπορεί να προκαλέσει κάποια ταλαιπωρία και να αποτρέψει τους καταναλωτές από το να κάνουν το βήμα του τείχους προστασίας των δραστηριοτήτων ανταλλαγής μηνυμάτων τους από το δημόσιο κοινωνικό δίκτυο.

Για τους χρήστες της πλατφόρμας αγοράς/πώλησης Marketplace της Meta, θα υπάρχει μια νέα επιλογή για να διαχωρίσουν τη δραστηριότητά τους στο Marketplace από το λογαριασμό τους στο Facebook - αλλά όποιος επιλέξει αυτή την επιλογή θα τιμωρηθεί, καθώς δεν θα μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί το Facebook Messenger για την επικοινωνία αγοραστή/πωλητή- θα μπορεί να χρησιμοποιεί μόνο το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, σύμφωνα με την ανάρτηση στο blog της Meta.

Η Meta δημιούργησε άλλο ένα σημαντικό εμπόδιο για να αποτρέψει τους χρήστες του Facebook Gaming από το να επιλέξουν να μην συνδεθεί η δραστηριότητά τους στα παιχνίδια με τη συνολική χρήση του κοινωνικού δικτύου: καμία πρόσβαση σε κοινωνικά παιχνίδια.

Τον Νοέμβριο, ο γίγαντας adtech ανακοίνωσε μια συνδρομή χωρίς διαφημίσεις στην περιοχή, ενισχύοντας τη στροφή του μακριά από τη διαφήμιση που βασίζεται στην παρακολούθηση. Αυτή είναι η μοναδική λύση που παρέχει επί του παρόντος η Meta στους χρήστες της ΕΕ που δεν επιθυμούν να χειρίζεται τα δεδομένα τους προκειμένου να εκτελεί διαφημίσεις παρακολούθησης.

Δες τα όλα